Prästungen av Göran Tunström

Detta är Göran Tunströms självbiografi, fast det fattade jag först efter typ halva, haha... Jag tycker den var helt okej men "tjuven" var bättre..Ibland blir denna bok lite långrandig. Handlar hursomhelst om hans liv i Sunne, hans pappa prästen som dog för tidigt, hans romanser, studier och greklandresa. Helt okej bok fast jag blev lite otålig att komma igenom den bara..

Jag kan inte konkret sätta fingret på det men något i Tunströms språk, både i denna bok och "Tjuven", gör att jag blir otålig och tycker att det är långtråkigt att läsa hans böcker. Dunno. Men ibland kommer lysande formuleringar och tankar och ibland vill man veta vad som häner härnäst. Inte riktigt min typ av bok, dock..

Kommentarer
Postat av: Hej jag heter efrem och jag vill fråga dig om boken var snäll och diskutera om boken eftersom jag har redovisa nesta vecka tack.

2011-09-28 @ 09:42:41

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback