Busters öron av Maria Ernestam

Samma författare som skrev Capirinha med döden (som jag läste tidigare i somras). Detta är riktig kvalitetslitteratur. Det bara skriker välskrivet. Handlingen är väldigt speciell och man har ingen aning om upplösningen innan den väl omslukar en. Jag läste ut den på två dagar, kunde knappt släppa den ur sikte.

För att vara skriven i dagboksform, som annars kan vara svårt att komma in i, så är den oerhört bra och fängslande. Eva vårdar sina rosor så väl, nästan för väl. Hon bor i Frillesås i en stuga på landet med Sven och oj, vad hon vårdar rosorna. De första orden i boken är i princip att hon har drömt om att mörda sin mor sedan hon var sju år gammal, så där avslöjar jag inte mycket. Deras relation var spänd, mamman brydde sig bara om sig själv.. 

Saken är att bokens braighet ligger i uppbyggnaden till stor del. Det är inte så mycket för spänningen jag läser vidare (jag är ingen sucker för spänning), som för sättet den är formulerad på och ja.. helheten.

riktigt bra och speciell, nyskapande bok!

Kommentarer

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback