För herr Bachmanns broschyr av Carl-Johan Vallgren

Oj, vilken arg bok! Arg på Sverige och svenskarna. Den handlar om en svensk författare, boende i utlandet (som det framkommer, Tyskland). Han får ett brev av en herr Bachmann som ber honom svara på frågor till en broschyr ang sitt hemland Sverige.
Han sätter sig ner och börjar skriva. Ju mer han skriver, desto argare blir han. På rescencenterna som sågat hans romaner och berövat honom lusten att skriva, och på sitt snikna och patetiska folk. All denna ilska leder till oanade konsekvenser. Han blir typ störd, hrm. Jag tyckte inte om denna bok. Den är svårtläst med astronomiskt långa meningar och så är den för arg för att falla mig i smaken. Vissa beskrivningar av svenskar är klockrena och roliga men NIET. Ingen bra bok, kort och gott.

Kommentarer

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback