Tusen små bitar av James Frey

Obarmhärtigt igen. MAMMA MIA.

Den här boken förändrade mitt liv och gav mig många nya insikter.

James är crackmissbrukare och superalkoholist. Han är 23 år gammal och har för längesedan hit rock bottom. Men så åker han in på ett behandlingshem efter en läskig och farlig black-out han inte minns ett skit av.

Han våndas. Drömmer om alla världens droger på ett stort bord. Skakar. Dunkar huvudet i väggen. Spyr, spyr blod. Drömmer om droger. Gråter. Skriker. Dör av abstinens. Träffar en tjej som också är på behandling, vilket är mot reglerna. Blir räddad av en maffiaboss. Spyr. Våndas. Försöker fly. Vill dö.

James är 23 år gammal och nästan död pga sina missbruk. Han träffar intressanta människor och icke-sådana på hemmet. Han tänker tillbaka på det han minns av sitt liv hittills. Han drabbas av det han kallar Ursinnet, när hans föräldrar ringer.

Och han berör mig så djupt med sina ord att jag inte kan skriva mer än såhär. Läs.

Kommentarer
Postat av: Anna

Den här boken har ju verkligen varit omtalad, både innan och efter att det kom ut att han överdrivit sitt liv något enormt i boken. Jag ska också ta att läsa den!


Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback