Portpresent

Det är lite av en tradition för mig att lämpa ner böcker innanför min port. Där finns nämligen en bänk. Perfekt att lägga oönskade böcker (istället för att kasta bort dem liksom!). Ibland ligger där magasin ingen vill ha, ibland böcker (fast alltid dåliga böcker, iochförsig). Häromdagen när jag fixade med min bokhylla, lade jag ner dessa böcker i porten (mobilbild):



När jag några timmar senare återvände efter en fika med en vän, så var de alla borta. Sommarläsning för någon annan alltså. Deprimerande sommarläsning, förvisso, men ändock sommarläsning. Har ni något liknande going on i era hus/på era arbetsplatser?

Annars kämpar jag för fullt med tjockisboken. Det kommer nog ta lite längre tid än väntat. Helgen dedikeras dagtid till boken, som innehåller 1800-tal, prostitution, London och män i höga hattar. Väldigt ljuvligt dekadent. Antagligen ses vi på måndag. Trevlig läshelg!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Låter som en väldigt bra grej! Trevligt också :)

Postat av: Lise

Nope, nån sån bänk eller ställe har vi inte i mitt hus. Det är bara 4 (ensam-)hushåll i denna trappuppgång och 4 till i porten bredvid, och de flesta är ensamma ungkarlar, så tror inte det skulle funka att införa nåt liknande heller :P



På jobbet däremot finns det en liten hylla i ett skåp med lite slitna pocketböcker, men jag har inte riktigt fattat om de är till låns eller skänks..? Tror till låns bara.

2008-07-21 @ 13:04:24
URL: http://webdiarium.wordpress.com/
Postat av: Evilin

Åh, vilket mysigt trapphus det låter som! Bortsett från småtokiga grannarna då...

Mamma har också en sån bokhylla på jobbet, där man kan ta andras gamla ditlagda böcker.

Annars skulle jag iaf dumpa dem på antikvariat (om de tar emot vilka böcker som helst, det vet jag inte) eller en vanlig second hand-affär hellre än att slänga dem, men... :)

2008-07-21 @ 13:22:47
Postat av: jessica

Emelie: Ja, eller hur, inför det i ditt hus! Börja med att lägga ut några böcker, sedan kommer folk haja vinken och lägga ut sina egna också. :)



Lise: Aha, okej, nej det låter inte som ett optimalt bytaboktrapphus kanske. De på jobbet kanske är till skänks trots allt? Ta en och ställ dit en egen!



Evilin: Ja, verkligen. Grannarna är väldigt tokiga dock, men det vägs kanske upp av bokbänken, hehe. Självklart ska man inte slänga böckerna men att gå till ett antikvariat blir för mig ofta ett sådant projekt jag tänker att jag ska göra men aldrig gör.

2008-07-22 @ 14:17:10
Postat av: Amoroso

Det låter alldeles idylliskt med en sådan hylla :-) Vilket härligt iniatitiv!

2008-08-20 @ 22:28:22
URL: http://amoroso-mildasanger.blogspot.com/

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback