Så mycket boktips att ni storknar!










Visst ser det underbart ut? Ja, eftersom jag fortfarande inte riktigt läst ut tjockisboken så fick jag en annan härlig idé. Varför inte bara göra en lång radda med underbara böcker jag vill tipsa om? Alltså, jag lovar inte att alla mina favoritböcker är inkluderade, och det är heller ingen inbördes ordning på hur böckerna ligger. Läs dem alla, ni ångrar er inte. Här berättar jag inte om varje enskild bok men fråga om det är något ni vill veta. Många av dem finns recenserade sedan tidigare i bloggen. Ovan ser ni alltså väldigt många böcker och detta är deras titlar (börjar uppifrån vänstra hörnet och går sedan som man läser. vänster --> höger, vänster --> höger. Varsågoda:

American psycho av Bret Easton Ellis
Bonjour tristesse av Francoise Sagan
Halleluja liksom av Bob Hansson
En fattig familjs hem tar bara fem minuter att riva av Pernilla Ahlsén
Post secret av Frank Warren
Nu vill jag sjunga dig milda sånger av Linda Olsson
Blonde av Joyce Carol Oates
Doktor Glas av Hjalmar Söderberg
Flicka med pärlörhänge av Tracy Chevalier
Flyga drake av Khaled Hosseini
Den amerikanska flickan av Monika Fagerholm
En himmel för Elliott av Katarina Danielsson
Konsten att vara Ela av Johanna Nilsson
I skuggan av ett brott av Helena Henschen
Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavalda
Lisa för själen av Sisela Lindblom
Jägarinna av Sisela Lindblom
Drömfakulteten av Sara Stridsberg
Mästaren och Margarita av Michaíl Bulgakov
Kiffe kiffe imorgon av Faïza Guène
Lille prinsen av Antoine de Saint-Exupéry
Ett öga rött av Jonas Hassen Khemiri
Fem personer du möter i himlen av Mitch Albom
Vad gör jag här av Lukas Moodysson
Den allvarsamma leken av Hjalmar Söderberg
Tusen små bitar av James Frey
Hej Nostradamus! av Douglas Coupland
Dårskaper i Brooklyn av Paul Auster

Nu undrar jag även självklart: Ni som har läst någon/några av de här böckerna och nu vet vilka jag gillar, vad tycker ni jag borde läsa härnäst? Jag tar verkligen jättegärna emot alla tips jag kan få. Logga in på adlibris och lägg till alla ovanstående böcker i era önskelistor (alla finns inte där men kolla annars
bokbörsen eller antikvariat.net). Köp dem alla vetja, för varenda en av dem är en liten juvel ni inte kommer ångra att ni läste. Ha en fin dag!


Ps. Skulle kunna lägga till Kärlekens historia av Nicole Krauss, Glamorama av Bret Easton Ellis, Vad jag älskade av Siri Hustvedt men någonstans måste man begränsa sig, eller hur...?

Kommentarer
Postat av: Johanna Ö

Ja gud! Det är så svårt att begränsa sig! Häromdagen gjorde jag en raid i min egen hylla och tipsade om böcker jag tyckte att en vän skulle läsa. Vilket bara medförde att jag sen låg och tittade på honom när han läste "Girlfriend in a coma" och var superavis för att han hade hela läsupplevelsen kvar framför sig. HUR man är funtad.

Postat av: jessica

Johanna: Ja, jag vet! igår när jag skrev det här inlägget hade jag tänkt tipsa om kanske fem böcker men det blev många, många fler! Åh, jag har inte läst Girlfriend in a coma än, så härligt då att jag har den framför mig! Har du läst Hej nostradamus? den är underbar.

2008-07-23 @ 09:21:36
Postat av: jessica

Johanna (igen): Förresten, with you being an äkta bokhora och allt så kanske du har något skräddarsytt boktips till mig efter att ha sett hela min repertoar av favoritböcker? :)

2008-07-23 @ 09:27:48
Postat av: Lise

Åh, vilken fin tipslista! :D

Ska kika närmare på den en annan dag. Och lägga till på Adlibrisönskelistan ;)



PS Nej! Inga begränsningar! Gör ett nytt inlägg så småningom bara. Boktips är en av få saker man inte kan få för mycket av ;)

2008-07-23 @ 12:12:55
URL: http://webdiarium.wordpress.com
Postat av: jessica

Lise: Åh, kul att du gillar den! Ja, okej, då gör jag ett till tipsinlägg nästa gång det tar lång tid att läsa ut en bok. För nu fick jag begränsa mig till de ALLRA bästa. Ändå glömde jag typ "Extremt högt och otroligt nära" av Jonathan safran foer och "att komma hem ska vara en schlager" av Per hagman, samt "Lugna puckars mosebock" av Bob hansson och "Capirinha med döden" av Maria Ernestam (se där fick du ännu fler boktips!)

2008-07-23 @ 13:35:41
URL: http://piccolastella.blogg.se/
Postat av: Maria

Trevlig blogg du har. :)

2008-07-23 @ 15:34:14
URL: http://www.vildvittra.se/bokblogg
Postat av: Mattias

trevlig blogg

2008-07-23 @ 18:56:57
URL: http://mattiasbok.blogg.se/
Postat av: Jennie

Vilken bra sida. Mycket kul boktips du har att ge.



Kul att du gillade min boklista.



kram

2008-07-23 @ 20:14:04
URL: http://www.jenniesboklista.com
Postat av: jessica

Maria: Tack :)

Mattias: Tack tack!

Jennie: Ja, jag gillade den verkligen, den ska jag hålla koll på i framtiden! kram

2008-07-24 @ 09:07:17
Postat av: Emm

Mmm har också tyckt om många av dem böckerna. Du har god boksmak. :)

2008-07-24 @ 10:23:29
URL: http://lasdagboken.wordpress.com
Postat av: La Bibliofille

Snygg boktipstapet! Så mycket bra det finns på den, Doktor Glas, Den allvarsamma leken, Lille Prinsen, Dårskaper i Brooklyn, Dem amerikanska flickan, Mästaren och Margareta, Bonjour Tristesse, Blonde! Mycket jag inte läst också, ska låta mig inspireras av Dig!

2008-07-24 @ 11:03:06
URL: http://www.labibliofille.blogspot.com
Postat av: jessica

Emm: Åh, härligt, då vet man att man kan sno boktips av varandra. :)



La bibli: Åh, tack, härligt! Ja låt dig inspireras vetja :)

2008-07-24 @ 15:29:00
Postat av: Pillan

Jag föreslår att du lägger till Bret Easton Ellis - Lunar Park. Lätt den bästa bok han skrivit. American Psycho är iofs bra, men sådär lätt vidrig att man inte riktigt överlever den.

2008-07-29 @ 13:27:15
URL: http://obeskrivlig.blogg.se/
Postat av: Anton Åström

Gillar man Lille prinsen så kanske Mannen som planterade träd skulle falla på läppen. Den är väl lite vuxnare, men rolig och bra. Gillar man Bob så gillar man Olivia Bergdahl som släppt en samling som heter Demo. Hon är sjukt bra! Jag är lite förvånad över alla som gillar Dårskaper i Brooklyn - inte min favvis-Åster. Men kanske Illusionernas bok... den borde alla gilla. Den är svävande och poetisk och skitbra.

2008-07-29 @ 16:11:58
URL: http://defenestrera.blogg.se/

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback