Veckans boktips, vecka 50




Idag blir veckans boktips lite juligt, alltså böcker som är bra men också perfekta att ge bort i julklapp till en vän eller dig själv. Har du inte hört talas om, eller läst, Brev till samhället och Brev till utlandet så är det dags nu. Böckerna består av brev som Eric Ericson skickar till alla möjliga personer. Det är hysteriskt roligt och sjukt och bra på många vis. Även svaren är med i böckerna. Det kan bli väldigt kul när Eric säger att han anländer med sina djur till en cirkus i nästa vecka, och då förväntar sig sovplats plus kaffe (typ). Svaren är ofta artigt förskräckta. Fast det här med att förklara humor i text på det här sättet känns sådär. Så ifall du vill ge någon skratt i julklapp så ge dem helt enkelt dessa två böcker. Här är hemsidorna till respektive bok:
1, 2. Där finns också exempel ur böckerna som talar sitt tydliga språk, bättre än mitt lama försök ovan.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Artigt förskräckta - Vilken otroligt bra beskrivning! Har båda i hyllan, Brev till samhället gav många skratt och Brev till utlandet hoppas jag också hinna läsa inom kort. :)


Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback