Sommarläslista 2009

I sommar ska jag läsa massor. Läsa, jobba, promenera - så kommer min sommar se ut. Och så en hel del rosévin, skrivande, fikande och annat härligt förstås. Men den självvalda läsningen har varit efterlängtad. Jag har valt ut typ tjugo böcker av mina cirka 200 olästa (!) i hyllorna.

Det som tillkommer är förstås bokcirkel-böcker och kanske en och annan jag känner för och som inte finns med på listan. Kommer ju inte tvinga mig själv att hålla mig till listan. Men ni lär märka under sommaren vilka mer som läses.




Som ni ser har jag en massa härligheter att se fram emot. Doris Lessing, Marguerite Duras, Carl Johan de Geer, favoriten Francoise Sagan, P O Enquist, Zadie Smith, Douglas Coupland, Miranda July, Linda Olsson, Sylvia Plath och så vidare. Åh, vad härligt det ska bli! Sista rycket på tentan imorgon och sedan ska jag sätta tänderna i denna underbara bokhög. Stay tuned för att veta om det blir ris eller ros.

Har ni läst någon/flera av böckerna? Någon jag borde börja med? Och vad ska ni läsa i sommar?

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Duras, Sagan och Plath har varit perfekt sommarläsning sen man var typ 17 år. Kanske dags för omläsning av Bonjour Tristesse.. Älskaren av Duras är en av världens bästa romaner, vacker & hemsk, skickligt gestaltad, allt!

Postat av: Maria

Jag ser Stalins kossor. Den är riktigt bra. :)

2009-06-06 @ 13:12:22
URL: http://www.vildvittra.se/bokblogg
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Lovisa: Åh, vad härligt, då känns det som att jag har valt en del bra böcker att sätta tänderna i i sommar! har inte läst Plath. Bonjour tristesse har jag läst sönder och samman, har dock samlat på mig en massa andra av Sagans böcker från antikvariat så dem tänkte jag ägna uppmärksamhet framöver.



Maria: Den ser jag verkligen fram emot att läsa, så snygg framsida också (och snyggt format)!

2009-06-09 @ 22:10:29

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback