Häromdagen var jag på Pocktail! (29 november 2008)

Genom att skicka in mitt favoritpocketomslag till bloggerskan bakom ilovepocket-bloggen, vann jag att få komma på eventet Pocktail, anordnat av Natur & Kultur. Pocktail innebar i princip gratis drinkar och gratis böcker. Det blir knappast bättre.

Jag fyndade en hel del på Pocktailen, som jag alltså vann
här . Många av böckerna har jag redan i bokhyllan (bland annat Fräsch, frisk och spontan av Mons Kallentoft, Fördjupade teorier i katastroffysik av Marisha Pessl (som jag läste nyligen), Den ofrivillige fundamentalisten och några till. Men där fanns även massor jag inte ägde innan och i Natur&kultur-kassar var det bara att plocka på sig så mycket man vill
Tror det blev ungefär femton böcker totalt, varav några ska ges bort till nära och kära. Dessa tänker jag behålla själv:

Illusionerna av Sophie von Knorrin
Hanas resväska av Karem Levin
Absurdistan av Gart Shteyngar
Fri från infektioner av Åke Åkesso
Döden och pingvinen av Andrej Kurko
När änglar dör av Andreas Roman
Spelet
av Neil Strauss (som jag försökt läsa tidigare men gett upp. Ska ge den ett försök till. Blir man utsatt för raggtekniken från spelet så vill man veta det. För att kunna fly, alltså)
Så blir du mer kreativ
av Eva Sanner (brukar inte gilla populärpsykologiska/tipsande böcker men den här kommer jag åtminstone bläddra igenom)
Gryningen kommer aldrig åter/Fel sida av järnvägen
av Daniel Woodrel
Mei wenti! Inga problem! om livet i dagens Kina
av Catarina Lilliehö
Undergångens skuggor av Peter Handberg

Kul med massa nytt i bokhyllan och Pocktailen i sig var väldigt fin med godishalsband och jordgubbsgodisar i stora skålar. Böckerna var upplagda som vore det en buffé. Tror ni jag nöjde mig? Nej, såhär i lönetider är min bokshopping på topp. Igår köpte jag några måsten på pocketshop götgatan, i all hast innan en middag. Mer om det senare.

Kommentarer

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback