Gösta Berlings saga av Selma Lagerlöf



Så läste jag då ut denna pärla till bok, i fredags kväll. Den har fått stå ut med att parallelläsas med några andra böcker, eftersom jag ville njuta av varje ord i Gösta Berlings saga.

Miljön är Värmland, vi möter Gösta Berling och kavaljererna, majorskan och en massa andra karaktärer. Boken är som en saga för vuxna, språket är en saga bara i sig och jag kan verkligen rekommendera den. Dock kändes det skönt att läsa en annan bok samtidigt, för att slippa få den där känslan av att läsningen gick trögt. Och trögheten har inte att göra med att det blev tråkigt, utan snarare att jag inte är van vid det gammaldagsa språket.

Allt som allt är det här en bok som bara ska läsas och jag återkommer garanterat till Selma i framtiden (tack för era tips!).


Kommentarer

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback