Körsbärsträdgården av Anton Tjechov

Till litteraturkursen, detta. Jag har väldigt svårt att skriva om pjäsen så det blir i all korthet.

Det handlar om familjen som är på väg att förlora sin kära körsbärsträdgård och sitt hem, pga skulder. Pjäsen innehåller många karaktärer, varför jag verkligen skulle vilja se en uppsättning av den istället. Det blir lite svårt att hänga med i läsningen. Men något jag gillar är hur karaktärerna hela tiden pratar förbi varandra, de tycks alla vara i sin egen lilla värld och inte egentligen lyssna på vad de andra i samma rum säger. Sådant uppskattar jag alltid, såväl i litteratur som film och teater.

Det känns som att det finns så mycket att tolka i pjäsen, som jag inte snappar upp nu. Men men.

Eftersom jag läste hela kvällen igår och en lång stund under dagen idag så har jag även hunnit läsa ut de böckerna jag höll på med utöver pjäsen.Men om dem får jag skriva imorgon istället!

Har ni läst/sett Körsbärsträdgården? Vad tyckte ni?

Kommentarer

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback