Här finns Herta kvar i lager

Jag kunde inte låta bli att titta nu ikväll på hur Müller-utbudet ser ut, såhär dagen efter dagen D. Resultatet blir att allt av Nobelpristagaren är helt slut på såväl antikvariat.net, ginza, bokbörsen, adlibris och bokus!

Men. Jo, det finns faktiskt ett 'men'. För Hjärtdjur finns fortfarande ikväll kvar på
cdon.com. Så för dig som vill haffa en bok av henne innan nytrycket blir klart, är detta det perfekta tillfället.

Det är så intressant att trycket blir så enormt på den som vinner. Vilken konstig och fantastisk känsla det måste vara som författare, förutom det rent ekonomiska, att ens ord plötsligt kommer nå så många fler människor över hela världen. Jag blev faktiskt ännu mer intresserad av att bilda mig en åsikt kring hennes författarskap, efter att idag ha sett den mycket inspirerande Babel-specialen från igår. Den finns på svt play, och jag rekommenderar den.

Men nu känner jag mig lite, lite förkyld efter en upptagen dag, så nu blir det läsning under det nyligen framplockade duntäcket. Det liksom frasar och känns väldigt höstigt och fint på alla sätt.

Kommentarer
Postat av: b

Äsch, jag skulle inte lita på att det står att det finns kvar.

Jag beställde meddetsamma två pocket av henne från Adlibris och fick bekräftelsebrev, men naturligtvis fick jag ett "vi beklagar"-mail dagen efter.


Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback