Shopping på pocketrean

Idag sprang jag och en vän in på Pocketshop på Sergels torg, eftersom de hade 25 % rea på allt. Det är riktigt schysst det - rea på pocketböcker. Jag shoppade visserligen en drös nya pocketböcker för några veckor sedan. Men nu fyndade jag några till. Jag är riktigt sugen på att läsa dem alla:





Vi får se när jag har tid att läsa dessa. Mest sugen är jag förstås på Cobain-biografin, men alla lockar.

Jag vill även utfärda en liten varning för stora Akas bokrea (mästersamuelsgatan) i Stockholm. Kön var typ en kilometer lång, det var väldigt varmt och inte så mycket roliga reaböcker om man inte älskar Dan Brown. Vill du gå dit ändå, så satsa på en vardag.

Har ni shoppat något på bokrean?

Kommentarer
Postat av: Anna S (Bokstävlarna)

Bra fynd!

Hmm, jag ska nog gå och kolla efter Mordets praktik, den har jag varit väldigt sugen på sen den kom ut.



Vad gäller Akademibokhandeln så kan jag ge ett litet insidertips; Akkis Sergel har stängt för vattenskador men ska på måndag rea ut allt i hela butiken (halva priset)för att kunna fixa skadorna. Jag ska garanterat dit!

Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Anna: Åh, vilket bra tips. Då ska jag också försöka hinna dit!

2010-02-27 @ 17:26:54
Postat av: Boktokig

Ja, det har jag. Se mitt inlägg http://boktokig.blogspot.com/2010/02/det-har-ar-vad-jag-handlat.html.



Av dina fynd har jag baar läst Harry Martinssons bok och den var bra!

2010-02-27 @ 17:45:33
URL: http://boktokig.blogspot.com/
Postat av: Snöfrid

Varje gång det är bokrea önskar jag att jag bodde närmre Stockholm eller Göteborg och alla roliga bokhandlar!

Har hittills fått ett paket från adlibris och köpt en bok om konsthistoria idag, "1000 berömda konstverk". Väntar även på ett paket från Science Fiction Bokhandeln och så har jag ett presentkort på Bokia så dit ska åkas och fynda så snart jag har tid! Det blir en del böcker det här året ;)

2010-02-27 @ 18:09:01
URL: http://fantasy03.blogg.se/
Postat av: Magix Bokbabbel

Nämen bu, hade jag sett Ekmans bok i Göteborg hade den säkert fått slinka ner i den lila plastpåsen!

2010-02-27 @ 19:00:58
URL: http://bokbabbel.blogspot.com
Postat av: Linnea

Fridolins bok har jag själv vänt & vridit på på Pocketshop. Jag ska nog låna den på bibblan någon dag. :)

2010-02-27 @ 23:33:58
URL: http://www.bokblomma.com
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Boktokig: Härligt att Martinson var bra!



Snöfrid: Men adlibris finns ju att tillgå. Själv önskar jag mest att jag kunde hålla mig ifrån bokshopping alla andra månader på året men egentligen gör det väl inget att man hänger sig åt sin passion. Frågan är väl mer när man ska hinna läsa alla olästa böcker. Härligt att du får shoppa en del böcker ändå. :)



Magix: Såväl Cobain-bion som Ekman och Mussolini-boken var storpockets, så det kanske var därför du inte såg dem.



Linnea: Ja, visst verkar den intressant? Särskilt om man är 80-talist. Jag tycker det ska bli intressant att se om han bekräftar den bilden andra generationer har av 80-talister (generation Y osv) eller vad han egentligen gör i boken.

2010-02-28 @ 11:00:20

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback