Alla tegelstensläsare hittar du här

Jag har avslutat min andra tegelsten och läser nu lite tunnare böcker emellan, förhoppningsvis hinner jag med bubblaren också (Jonathan Strange & Mr. Norrell) innan mitten av december. Men jag kan tänka mig att alla tegelstensläsare kan behöva lite pepp såhär i sluttampen. Därför listar jag här alla deltagare i utmaningen.

Jag läser nästan alla era inlägg och följer med spänning hur det går för er. Alla som har en blogg har jag alltså länkat till och de som har kommenterat och berättat vilka böcker de läser skrev jag också med. Vad övriga läser för tegelstenar står oftast i respektive blogg. Anledningen till att jag inte har gått in i bloggarna för att påminna mig om vad alla läser är helt enkelt att då hade detta inlägg aldrig blivit skrivet, eftersom det skulle kännas som ett alldeles för stort projekt. Men det är ju bra - då får ni samtidigt bekanta er med nya bloggar kanske.

En liten reflektion om allas val kommer längst ner.

Kafka på jobbet läste tappert Det.
Cathrine läser Jonathan Strange & Mr. Norrell och Until I find you (John Irving).
Marias bokliv
Chrissan läser Potemkin & Katarina den stora (Simon Sebag Montefiore), Levande historia (Hillary Clinton) och Mitt liv (Bill Clinton).
Lisa H
Elin på bokslukarna
Sanna på och solen har sin gång läser Borta med vinden och Anna Karenina
Sara Be läser A clash of kings och Anna Karenina
Ellinor
Sara på Saras perspektiv läser Boktjuven och The passage
Paperbacklover
Ninni på bokstaden läser Krig & fred (modigt val!) och Blonde (Joyce Carol Oates)
Maria aka Vildvittra läser The passage och A storm of swords
Annika på alkb

Malin läser Into the wilderness och Dracula
Gothique läser Blonde och Drood
Fiktiviteter-Helena har tänkt läsa Fågeln som vrider upp världen och Den hemliga historien
Bokstävlarna har bloggat mycket och bra om utmaningen och har just nu liten utmaningspaus men har t. ex läst Sugar: kvinnan som steg ut ur mörkret
Marie på Vaxdukshäftet
Jennifer läser Den amerikanska flickan och Främlingen i Wildfell hall
Miss E
Enligt O
Peter på bibliopepe
Kajsa på Anniehallowa
Eva-L läser Fågeln som vrider upp världen och Englunds Stridens skönhet och sorg
Beas bokliv
Helena på Bokhora
Johanna på books not blogs
Pomegranate läser Drood och Sugar (eller Jonathan Strange & Mr. Norrell)
Cinnamon läser Lord John and the brotherhood of the blade (Diana Gabaldon) och American wife (Curtis Sittenfield)
Karin L läser Blonde och Foucaults pendel och om hon hinner en tredje så blir det Jonathan Strange & Mr. Norrell
Hundöra läser Slutet på mr. Y och Jonathan Strange & Mr. Norrell
Fröken S
Cecilia läste Luftslottet som sprängdes och Bläckmagi
Emma läser Kafka på stranden, Perdido street och Sylvie och Bruno


Det är kul, som även Bokstävlarna påpekade någonstans, att så många väljer samma böcker. Mycket Murakami, några Anna Karenina, flera Jonathan Strange & Mr. Norrell samt The passage och Drood. En hel del Blonde, som jag måste säga är ett väldigt bra val.

Jag vet att jag nog har glömt att ta med en del deltagare, för här har jag bara med de som har kommenterat att de är med. Jag vet att vissa gick med via bokhora också. Ni som inte är med här, speak up så lägger jag in er i listan! Och om jag har skrivit fel bokval bredvid någons namn/inte skrivit alls, så säg gärna till då med.

Så, ännu en gång frågar jag hur det går för er? Själv är jag fast i slalomläsningsträsket just nu och det går inget vidare. Men det får jag skriva om mer imorgon för nu måste jag ju akutläsa Inlåsta (Room, alltså) inför bokcirkeln imorgon.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är inte med i utmaningen men inspirerad av den så återupptog jag läsningen av "En lämplig ung man" av Vikram Seth häromdagen. Jag har låtit den ligga i flera år efter att ha läst ca 250 sidor men nu har jag snart kommit upp i 300. Den är ca 1200 tättryckta sidor lång.

2010-11-24 @ 20:45:43
Postat av: cecilia

Jag var också med =) jag läste luftslottet som sprängdes och bläckmagi

Postat av: Emma

Vågade inte officiellt gå med då jag inte trodde mig kunna slutföra denna utmaning, men har läst Kafka på stranden just och planerar få Sylvie och Bruno samt Perdido street station klara innan året är slut

2010-11-25 @ 00:23:13
URL: http://boktrad.blogspot.com/
Postat av: Sanna

Jag blev tvungen att läsa en helt oplanerad tegelsten till min kurs: Borta med vinden. Inget jag kan rekommendera, tyvärr... Resultatet av att ta min kursläsning på allvar är att jag fortfarande inte har kommit mer än ca 100 sidor in i min första bok i utmaningen, Anna Karenina :( Jag hoppas dock att kunna gå loss på den i början av december och kanske lyckas jag läsa ut den innan 15/12. Dessvärre måste jag nog låta Alberte av Cora Sandel vänta till senare.

2010-11-25 @ 07:28:35
URL: http://ochsolenharsingang.wordpress.com
Postat av: Paula

Oj, ser nu att mitt inlägg (nr 1) blev helt anonymt. Inte meningen!

2010-11-25 @ 09:26:40
URL: http://paulas.se
Postat av: Helena

Jag har läst Den hemliga historien i utmaningen och är, precis som du skriver, mitt inne i "Fågeln som vrider upp världen" just nu. Jag som i vanliga fall lider av tegelstensfobi är oerhört glad att du drog igång utmaningen och att jag vågade hänga på...

2010-11-25 @ 11:07:00
URL: http://www.fiktiviteter.se
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Paula: Vad kul att du är inspirerad av den. Och det låter som att du verkligen har gett dig på en RIKTIG tegelsten. Lycka till med läsningen :)



cecilia: åh, då skriver jag in dig direkt!



Emma: Okej, då lägger jag till dig bland deltagarna också. :)



Sanna: Men Borta med vinden kan du väl räkna till en av dina tegelstensböcker? Ska bli kul att se din syn på anna karenina sedan.



Helena: Åh, vad kul att du uppskattar utmaningen. Vad tycker du om Fågeln som vrider upp världen hittills då? Själv fullkomligen älskade jag den när jag läste för några år sedan.

2010-11-25 @ 17:36:25
URL: http://www.ordochingavisor.se
Postat av: Johanna

hm.. ja jo, nej det här har ju inte gått så bra. får väl se om jag hittar något läsflow men jag tror inte det kommer att bli några två tegelstenar för mig. har läst två halva och sedan "pausat", livsfarligt!

2010-11-27 @ 10:33:38
URL: http://books-not-blogs.blogspot.com
Postat av: enligt O

Håller på med Cora Sandel och det går ruggigt segt tyvärr. Får ta nya tag och i alla fall ta mig igenom bok ett i trilogin.

2010-11-27 @ 17:48:27
URL: http://www.enligto.se
Postat av: enligt O

Funderar på att börja med kafka på stranden istället, men inser att det räcker med de tre böcker jag läser just nu. Slalomläsning funkar så där med min trötta novemberhjärna.

2010-11-27 @ 17:49:41
URL: http://www.enligto.se

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback