Bokmåsten i Stockholm framöver

Jag fick anledning att läsa på lite om olika vuxenskolor. Det gjorde att jag bland annat girigt läste ABF-husets föreläsningsprogram för hösten. "Gäsp, pensionärsvarning!" tänkte jag när jag öppnade broschyren. Men så fick jag se att ett föredrag om Paul Andersson var förra fredagen. Tyvärr missade jag det. Men under hösten har de också ett föredrag om August Strindbergs eviga popularitet och "Har vi glömt Moa?" om Moa Martinson. Kolla in programmet här och se om ni hittar något. Själv får jag se om det blir av att gå på något, men ska garanterat hålla koll ändå.

Sedan är det en antikvarisk bokmässa i Stockholm i helgen. Jag har sett annonserna runtom i stan på kulturtavlor, men inte kollat upp det närmare förrän nu när Bokhore-Johanna skrev om mässan. Den pågår fredag-söndag på Fredsgatan 12 och jag kan nog inte låta bli att springa förbi den ikväll om det hinns med. Dock vet jag hur farligt antikvariat-böcker brukar verka på mig så egentligen borde jag låsa in mig hemma och glömma bort att det finns books, books, books inte alltför långt bort.

Har ni tips på fler bokrelaterade händelser i Stockholm framöver?

Kommentarer
Postat av: Maria

Argh. Vill gå på den antikvariska bokmässan men jobbar i helgen.

Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Maria: Dessvärre missade jag också antikvariatbokmässan :/ Men jag tror jag ska ta en rejäl antikvariatrunda när jag får nästa lön och ha en tusing till mitt förfogande, underbart vore det iallafall!

2010-10-13 @ 10:54:01
URL: http://www.ordochingavisor.se

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback