De hemlösa förvånade mig också

Yiyun Lis De hemlösa kräver lite tid och koncentration för att komma till sin rätt. I början läste jag otåligt men när jag insåg att det krävde lugn och ro att uppskatta den här boken så såg jag till att göra det, och blev väldigt berörd av de olika människoödena som porträtteras och vävs samman. Tunga ämnen tas upp, allt i Kina under 70-talet. Bokens utgångspunkt är att kontrarevolutionären Gu Shan ska avrättas och den händelsen berör alla karaktärer på något sätt. Jag skrev även om den här boken i Tidningen Kulturen, en lite längre text.
Har ni hunnit läsa boken?

Kommentarer
Postat av: bokstödet

Den ligger ganska högt i min bokhög och jag ser mycket framemot att läsa den.

Postat av: Maria

Den här är jag nyfiken på! Såg den på jobbet för ett tag sedan, men nästa gång jag är där är den säkert utlånad. ;)

2011-04-23 @ 18:26:58
URL: http://www.vildvittra.se
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

bokstödet: Det är en fin bok så jag tycker du ska ge den vip-plats i bokhögen och låta den gå före!



Maria: Aha, du får helt enkelt införskaffa den på annat sätt. :)

2011-04-25 @ 23:30:19
URL: http://www.ordochingavisor.se

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback