Boklördag#2: Nyligen och kommande i min läsning



Under förra veckan ägnade jag ohälsosamt mycket tid åt Montaigne-hemtentan (se de tre essä-böckerna ovan). Man blir nästan galen av att ägna sådär många timmar i sträck åt att plugga. Men nu ska essä-böckerna lämnas tillbaka till biblioteket. Vill jag läsa dem i sin helhet så får jag låna dem igen, för det lär inte ske snart. Just nu sitter jag begravd i en hemtenta om litterär teori, så kompendierna ligger utspridda över hela lägenheten med små krumelurer, flickor i hatt och hus i marginalerna (jag ritar emellanåt, kanske för att undvika att bli galen). Därför blir även den här helgen helt isolerad. Det är intressant visserligen, men mastigt.

Nästa vecka kommer jag istället ge de här böckerna min uppmärksamhet:



Boardys Mot ljuset har jag redan börjat på och är hittills inte alls imponerad (tvärtom). Malte Perssons Underjorden verkar vara någon rimmad historia, men det kan ju visserligen vara bra för det. Efter honom syndafloden är Per Planhammars roman baserad på Jack Kerouacs liv och den ser jag verkligen fram emot.

Vad ska ni läsa i veckan?

Kommentarer

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback