Läsrapport februari 2011

Oj, vilken dvala som här råder. Jag läser och läser så det är inte direkt brist på böcker att skriva om. Jag kommer nog tillbaka i sedvanlig bloggtakt efter fredagen. Just nu häftas det diktsamlingar, viks papper och förbereds på alla sätt och vis. De lediga stunder jag har väljer jag att läsa istället. Men här kommer en liten summering av februari månads läsning. Dessa böcker har jag läst:

Never let me go av Kazuo Ishiguro
Salome av Mara Lee
Övervintring av Kate Moses
Poeten med världens kortaste hår av Arthur Cravan
Smitning av Dominique Dyens
Lite Montaigne-essäer (till skolan)

Inte så många böcker ändå, men jag gav Övervintring den tid jag tyckte att den förtjänade. Sög lite på karamellen, så att säga. Fem böcker, varav en diktsamling.

Bäst i februari: Övervintring av Kate Moses tyckte jag väldigt mycket om. Den ska få en egen text.

Sämst i februari: Jag tycker faktiskt att alla böcker jag läst den här månaden var fina läsupplevelser.


Februaris överraskning: Att Kate Moses-boken var så bra och att Never let me go inte var så dystopi-aktig ändå.


Februaris besvikelse: Att jag inte fortsatte läsa dystopier. Men det blev ett antal och jag planerar en fortsättning senare i vår med ännu ett dystopiryck.

Förväntningar inför mars: Att jag ska finna mer lästid så att jag hinner läsa allt lovande som väntar. Och så hoppas jag på lite mer poesi än i februari!

Kommentarer
Postat av: Stephanie

Never let me go av Kazuo Ishiguro, står i min pojkväns bokhylla. Jag har alltid undrat vad den handlar om...?



Tack för diktuppläsningen i fredags!

De som missade det, missade massa! Ni var grymma!



/Stephanie

Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Stephanie: Läs min recension om den så får du veta. ;)

Och tusen tack för dina fina ord. <3

2011-03-21 @ 09:36:01
URL: http://www.ordochingavisor.se

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback