Snörperihophjärtat-vackert citat igen

När jag ska börja läsa en helt annan bok, så dyker det här fina citatet upp som i-början-av-bok-citat:

Dunkelt är vårt liv. Stor vår medfödda besvikelse – vilken gör att så många sagor överhuvud blomma i Skandinaviens skogar – dystert kolnar vårt hjärtas hungereld. Många bli kolvaktare vid sitt eget hjärtas mila; lägga i fördrömmelsens krymplingsskap örat till och höra hur det susande förbrinner.

Åh, det snörper ihop hela hjärtat tycker jag och självklart är Harry Martinson upphovsman. Det här citatet gör mig ännu sugnare på att läsa Nässlorna blomma och andra böcker av honom. När jag läste om den boken hos Tekoppen så blev jag absolut assugen på den men än har läsningen inte blivit av. Ett annat snörp-ihop-hjärtat-vackert citat av Harry skrev jag här. Den gången kom orden från Aniara.

Kommentarer
Postat av: snowflake

Så stilig han var! Nästan vacker. Förstår att Moa föll för honom.



(och av alla intressanta inlägg på din blogg som jag nu läser igenom väljer jag att kommentera detta ytliga. ;-) jaja.)


Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback