Fyra litterära måste-länkar

Ni som följer mig på twitter har redan tagit del av dessa tips. Ni andra måste absolut kolla in dem.



1. Jag hade ingen aning om detta, men Maja Lundgren bloggar! Det är ju något man absolut bör följa slaviskt. Åtminstone tänker jag göra det. Om du också blir sugen så hittar du bloggen på 
lundgrenmaja.blogspot.com. Har någon hunnit läsa Mäktig tussilago än förresten? Jag är såå pepp på den. Snart, snart. Såhär skrev jag om Myggor och tigrar (ännu en bok som har stannat kvar i mina tankar).



2. Den som inte har läst Ingen hör hemma här mer än du av Miranda July ännu bör verkligen göra det. Hon skriver ljuvliga noveller med lite sarkastiska undertoner på ett väldigt indie-amerikanskt sätt, inbillar jag mig. Underbart är det hur som helst. Men oavsett om du har läst eller inte, så vill jag tipsa om den här underbara low tech-hemsidan som hör till boken. Fortsätt klicka vidare även när skärmen blir svart, ända tills du kommer tillbaka till första rutan igen. Jag älskar det: No one belongs here more than you.



3. Jag har tipsat om det här tidigare, men Johanna Nilsson - underbar författare fyi - har ju också en blogg som uppdateras med jämna mellanrum. Den hittar du här.



Den här bilden kom fram när jag googlade på 'social media'. Kaos, snarare?

4. För att sluta där jag började: Ni som inte följer mig på twitter kan lätt göra det. Här.


Kommentarer
Postat av: snowflake

Tack för Maja Lundgren-tipset, det är en människa som fascinerar mig.

Nilsson är fin, henne hade jag nästan glömt bort.

Postat av: Jessica (ord och inga visor)

snowflake: Ja, Lundgren är väldigt fascinerande. Nilsson får du ju inte glömma, hon som skriver så bra :) Kan varmt rekommendera SOS från mänskligheten till exempel.

2010-03-26 @ 09:15:18
URL: http://www.ordochingavisor.se

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback