Svårt att välja tegelstenar?

Ifall ni har svårt att välja vilka tegelstenar ni ska läsa till min utmaning så kommer här några tips på bra tjockisar:

Blonde av Joyce Carol Oates verkar många ha oläst. Jag förstår inte varför, eftersom det är en fantastisk läsupplevelse. Löst baserat på Marilyn Monroes liv, berättar Oates en fantastisk historia som man inte vill släppa ur sikte.

Illusionisten av John Fowles är också en fantastisk bok.
Såhär skrev jag om den.

Sugar av Michel Faber är en riktig roman-roman. Perfekt till en dylik utmaning. Såhär skrev jag i bloggen.

Middle-sex av Jeffrey Eugenides är en tegelsten som inte känns som en sådan, eftersom man fastnar som klister i sidorna.

Fågeln som vrider upp världen av Haruki Murakami förtjänar all uppmärksamhet den har fått. Den är som ingen annan bok jag har läst. Nyskapande, japansk, magisk litteratur helt enkelt. Såhär skrev jag efter att ha läst den.

Själv har jag inte riktigt bestämt vilka två tegelstenar det blir för min del, men jag återkommer snart. Har ni bestämt er än?

Kommentarer
Postat av: Marie

Det finns alldeles för många att välja bland! Men jag har bestämt mig för att vara med och börja med Kate Mortons the Forgotten Garden (645 sidor), sen får jag se. Man behöver väl inte välja båda nu?

Postat av: enligt O

Funderar och funderar, troligtvis inlägg under morgondagen.

2010-09-09 @ 20:47:30
URL: http://www.enligto.se
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Marie: Nej, du behöver absolut inte välja båda nu, take your time :)



enligt O: ja, det är svårt att bestämma sig. Håller med.

2010-09-10 @ 09:32:18
URL: http://www.ordochingavisor.se
Postat av: liza

Marion Zimmer Bradley - Mists of Avalon har jag själv precis läst ut för n:de gången. 900+ sidor, men så oförglömlig att man bara sugs iväg till storbritanniens tidiga medeltid och stannar där.

2010-11-25 @ 13:50:31

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback