Förbjuden spontanshopping

Som jag skrivit tidigare har jag bokstopp i sommar. Detta av följande anledningar:

1. Jag måste hitta ett jobb innan jag får bokshoppa. Just nu har jag inget eftersom jag precis blivit klar med min utbildning. No job = no more books
2. Jag har ungefär 200 olästa böcker i bokhyllan så det är ingen panik, även om jag självklart alltid shoppar för shoppandets skull och inte för att jag "behöver" nya böcker (ve och fasa). Varför så många böcker? Jo, varje gång jag bokshoppar kommer jag ut med minst åtta, ibland så många som tolv nya böcker. Från aka eller pocketshop (eller vissa gånger adlibris). Ibland blir det fyra eller fem också men vanligen lyckas det skena iväg!

Idag gjorde jag dock ett minimalt undantag genom att haka på pocketshops sommarerbjudande och köpa tre böcker på Götgatan:


Älskar copyn på deras plastpåsar: Jag är obegripligt intellektuell.



Gunnar av Bob Hansson, Pompeji av Maja Lundgren och Ut och stjäla hästar av Per Pettersson.

Bara för att jag nu köpt nya böcker, vill jag dock poängtera, betyder det ju inte alls att jag kommer läsa dem snart. Gunnar råkar stå på min sommarlista så den kommer jag nog läsa inom kort men de andra kan mycket möjligt dröja, Glöm inte att läsa min färska recension av Sugar precis här under och ha en fin dag!



Kommentarer
Postat av: Loveina

Å men det är ju BEGÄRET efter fler älskade godbitar, att sukta, längta och trängta efter. Och slutligen läsa.



Än har jag inte kommit så långt att jag ålagt mig köpstopp, så nu står Sugan på listan för nästa beställning. När jag ska läsa den? Å det blir nog om några år eller så... :-)

Postat av: Johanna Ö

Pompeji så fin!



Om boktips i övrigt - vår smak verkar väldigt lika måste jag säga. Men om du inte hade läst "Girlfriend..." så tycker jag du ska ge dig på den. Väldigt fin! Jag älskar Coupland. Och Claes Hylinger! Det är ett förtjusande författarskap.



Idag pratade vi om böcker som man skrattar högt åt medan man läser, jag kom på två - "Alla familjer är psykotiska" och sedan "Liv bland vildar". Den finns nog bara på antikvariat men är otroligt jävla rolig. Shirley Jackson är bäst på familjeliv.

2008-07-24 @ 22:09:01
URL: http://www.bokhora.se
Postat av: Emm

Oh my. Jag är på pricken likadan. Hela tiden nya böcker att fylla på bokhyllor och bokhögar med. Lovely!Ut och stjäla hästar står på min vill ha lista.

2008-07-25 @ 09:09:57
URL: http://lasdagboken.wordpress.com
Postat av: jessica

Loveina: Ja, verkligen, jag håller med till hundra procent! Ja beställ Sugar. Det var en finfin roman. Kanske läser du den nästa sommar eller så? ;) (jag har nog haft den i minst ett år)



Johanna Ö: Åh, då ska jag läsa den snarast (Pompeji)! Vad härligt med en massa boktips. Alla familjer är psyotiska skrattade jag också åt och Jpod likaså (läst den? den var comme-ci comme-ca. Helt okej). Har lagt till alla boktipsen i adlibris-önskelistan, de jag hittade. Tack!



Emm: Visst är det härligt!

2008-07-25 @ 17:45:23
URL: http://piccolastella.blogg.se/

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback