Bokenkät

Läser fortfarande Vi måste prata om Kevin, som är lite svår att komma in i. Nu i helgen kommer det finnas en del lästid så rapport kommer inom kort. Måste bara städa lägenheten först för att skapa lite feng-shui och lugn och ro. Så länge gör jag bokenkäten, som väl de flesta andra bokbloggarna redan gjort:

1. Vilken bok läste du senast?
Innan den jag läser nu läste jag Emma, vem är du? (se nedan)

2. Vilken bok ska du börja på härnäst?
Ska nog börja på Jpod av Douglas Coupland.

3. Är det övervägande manliga eller kvinnliga författare i din bokhylla?
Svårt att svara på, men antagligen är det lite fifty-fifty. Kanske något fler kvinnliga.

4. När du läser en bok, räknar du ner hur många sidor som är kvar, eller tänker "nu har jag kommit en fjärdedel", "en tredjedel", "hurra! hälften!" osv?
Om boken är dålig eller seg, så gör jag det garanterat. Är den fantastisk så önskar jag bara att den aldrig tar slut.

5. Hur väljer du vilka böcker du vill läsa? Ex omslag, tips från vänner, recensioner, topplistor, bloggar osv?
Det är lite olika. Ibland går jag till Akademibokhandeln och botaniserar fritt, läser på omslag och hittar de jag vill ha. Ofta läser jag i andra bokbloggar och lägger sedan till böckerna i min enorma adlibris-önskelista för att köpa lite hipp som happ när jag får pengar.

6. När blir en bok för lång?
Över 500 sidor är tveksamt. Då ställer jag högre krav på boken än en tunnare variant.

7. Läser du lika gärna på engelska (om det är originalspråket) som på svenska?
Nä, jag är för lat för att läsa på engelska. Tyvärr.

8. Vilken bok kände du senast att du var tvungen att försöka övertala ALLA dina vänner att läsa?
Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavalda.

9. Kan du lämna en bok som du tycker är tråkig? Isåfall, när ger du upp?
Ja, brukar ge en bok 40-50 sidor på sig att visa för mig att den är läsvärd.

10. VIlken genre är överrepresenterad i din bokhylla, och vilken finns inte alls?
Romaner finns det allra mest av. En del BOATS-böcker från min BOATS-period för något år sedan. Inga deckare eller science-fiction. Usch!

Kommentarer
Postat av: Eva

Kul att du blev sugen på att läsa den boken! Jag blev sugen på Tokyo natt av Elin Lindqvist! Det är så härligt att läsa andras bokbloggar, så man kan få lite tips!!!

Postat av: Officeflux

This is a very good site. Thank you.

2010-09-17 @ 08:46:02
URL: http://officeflux.blog.ca

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback