Tips på rese-litt?

På torsdag åker jag till New york och blir borta i fem dagar, hur fantastiskt är inte det?! Ge mig gärna alla tips ni har på konstutställningar, småaffärer och måsten. Med sju timmars flygresa (enkel väg) är förstås rese-litten ett viktigt moment för en bookoholic som mig själv. Eftersom jag åker med föräldrarna kommer vi nog vara på hotellrummet vid halvelva om kvällarna och förhoppningsvis hittar jag lästid även då.

En av böckerna jag tar med mig blir Fågeln som vrider upp världen av Haruki Murakami eftersom vi i min bokcirkel nummer två ska läsa den till nästa gång. Min bokcirkel nummer ett ska ses imorgon och diskutera Allt är upplyst och då kommer antagligen en ny bok väljas även där men den tänker jag läsa efter resan. En eller två böcker utöver Murakami måste alltså med i väskan, helt klart (tänkte läsa den sist). Vilka? Aj, aj, svårt beslut.

Helst ska det vara två böcker jag vet att jag kommer gilla. En tunn, en halvtjock och så Murakamis tegelsten. Hjälp mig!

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad kul med New York!

Postat av: agnesilund

Vad jag älskade av Siri Hustvedt utspelar sig på plats och kan verkligen rekommenderas. Claire Messud: The Emperor´s children lär vara den perfekta New-York-boken.

2008-11-11 @ 21:54:27
URL: http://www.agnesilund.se
Postat av: stellasbokblogg

Anna: Ja, jippie!



agnesilund: Ditt första tips har jag läst och hypat en hel del bl.a i denna blogg och det är ju verkligen ett utmärkt newyork-tips! Den andra ska jag kolla upp men för denna gång har jag redan hunnit välja reselitt (myggor och tigrar samt New york-stories av paul auster. Plus eventuellt fågeln som vrider upp världen. Får se!) Tack för tipsen!

2008-11-12 @ 09:33:30

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback