När läslusten gick och lade sig

Vänner, vänner, vänner! Vadan detta långa uppdateringsuppehåll? Jag har ju uppdaterat stup i kvarten annars på sistone men nu helt plötsligt finner jag mig själv oinspirerad att läsa och vet inte varför. Det kan inte vara tv som stör för tv har jag inte tittat på (alls) sedan i juni någon gång. Visserligen konsumerar jag en del film (på dvd) och tv-serier (på dvd/i dator) men inte så mycket att det skulle störa min läsning.
Visst är jag kanske lite trött på att ha bokköpstopp men jag har inget val.
Visst är det tråkigt att söka jobb, deppigt och tradigt.

Men ÄNDÅ! jag brukar ju läsa no matter what. Alltid är jag fullbokad från morgon till kväll, och ändå läser jag. Vad har hänt? Håller på med en tillsynes underbar bok dessutom så jag borde ju ha den där never-wanna-let-you-go-känslan. Jag är förvirrad men strax klar med boken åtminstone. Inom två dagar.

Dock har jag sparkat igång en bokcirkeln, inspirerad av
Bokhora. Jag har dragit ihop fyra personer nu. Vi ska ses i mitten av september över en kaffe och kanske ceasarsallad. Bara en rolig grej. Om någon i stockholmsområdet vill joina kan ni väl maila på [email protected].

Väntar på att läsinspirationen ska återkomma. Inom några dagar kommer hursomhelst en recension. Vad läser ni?

Kommentarer
Postat av: Per Holm

Hej!

Mitt förlag gav ut sin första bok 1 augusti. Jag undrar om du kan vara intresserad av att läsa den? Det är “Martas seger - en berättelse om fotbollspassion och krigarhjärta” om världens bästa kvinnliga fotbollsspelare Marta Vieira da Silva. Det går att läsa mer och beställa den på
http://www.holmsforlag.se eller hos internetbokhandlarna.



m v h förläggaren Per

2008-09-03 @ 23:27:24
URL: http://www.holmsforlag.se
Postat av: Lise

Just nu läser jag Främmande fågel av Anna Jansson, handlar om Gotland som drabbas av fågelinfluensan, rätt bra!

2008-09-04 @ 22:17:16
URL: http://webdiarium.wordpress.com

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback