Minibokshopping igår

Åh, jag som häromveckan sörjde det litterära krympandet (rent fysiskt då men i förlängningen om man har otur även konstnärligt), fick mig igår en positiv överraskning. På söndag ska vi diskutera en bok med min ena kära bokcirkel och jag tyckte den var galet dyr på Akademibokhandeln. Gick alltså till Bokskotten, som ligger mittemot största Aka på Mästersamuelsgatan. Där fick jag en positiv överraskning då jag upptäckte att de är mycket billigare och har SJUKT mycket pocketböcker. Det kändes verkligen roligt att en sådan affär finns. När pengarna kommer, lagom till helgen, ska jag dit och unna mig en rejäl shoppingtur. Om jag inte klickar hem lite böcker från adlibris istället...  Men då vet jag att det blir desto fler. Vi får se hur det blir.

Hursomhelst shoppade jag igår dessa böcker:

En liten historia
av Eva Adolfsson
Nyår av Stig Larsson (nej, inte deckar-Stieg, utan den utan e)
Lol V. Steins hänförelse av Marguerite Duras

Två av böckerna är till mina bokcirklar, Duras köpte jag till mig själv. Snart är lägenheten färdigrenoverad, saknar att sitta uppkrupen i min egen soffa och läsa.

Just nu ska jag skumma mig igenom Fröken Julie av Strindberg, till lektionen imorgon. När det gäller bokshopping har jag ingen limit för antalet böcker per tillfälle, shoppar dock bara när jag vet att pengarna verkligen räcker till. Men det kan bli tre böcker, åtta, eller tolv. Allt beroende på humör och saldo på kontot. Har ni någon gräns för antalet böcker per köptillfälle?

Kommentarer
Postat av: Lova Wallerö

Hej Jessica,



jag skulle vilja tipsa dig om en poesikväll på FORUM på Sigtunagatan 14 i vasastan onsdag 29 april kl. 19.30.

Några av våra främsta poeter läser egna dikter och böcker finns till försäljning till mycket låga priser.

Entré för studenter är 40 kr och ord. pris 100 kr men jag gillar din blogg så du står på gästlistan. Skriv gärna något om oss i bloggen! Här är en länk:

http://www.forumkultur.se



varmt välkommen!

Lova

2009-04-23 @ 14:37:02
URL: http://www.forumkultur.se

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback