Poesijulkalender, lucka 4



Bakom lucka nummer 4 döljer sig ännu en låttext, som ju också kan läsas som poesi. Bob Hund har ordet i en, enligt mig, helt fantastiskt vacker text från deras senaste skiva (som för övrigt också kan rekommenderas).

Blommor på brinnande fartyg

Det är inte för att du är mitt hjärta,
stuckit dig själv med nålar,
ätit spikklubba, kört in träpålar

Att du inte vet vad du vill,
är alltid någonting annat
du inte kan förklara,
du saknar det så förbannat

Blommor som du växer bara på brinnande fartyg
du är den renaste fisken, född i förgiftat vatten,
blommor som du växer bara på brinnande fartyg

Varje hus i din stad, bygger på en ruin,
kombinationen som du spelar, kompis,
läcker bensin

Och all den törst som du släcker,
väcker spökena till liv,
först när minnet är raderat
blir glädjen intensiv

Blommor som du växer bara på brinnande fartyg,
du är den renaste fisken, född i förgiftat vatten,
blommor som du växer bara på brinnande fartyg,
Du är den klaraste blixten,
men ingen hör smällen

Blommor som du växer bara på brinnande fartyg,
du är den renaste fisken, född i förgiftat vatten.

Kommentarer

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback