Böcker jag är sugen på

Det finns några böcker som jag är väldigt sugen på, men som inte finns i vanliga affärer/nätbutiker.

Det var vi som var Mulvaneys av underbara Joyce Carol Oates
Sylvia Plaths dagböcker
Livet efter gud av Douglas Coupland

Plaths dagböcker finns hos ett antikvariat på nätet men de andra ej heller där. Har du dubletter av dessa raringar (på svenska) eller vill sälja ditt ex till mig, så hojta gärna till.

Sedan finns förstås en massa andra böcker jag hemskt gärna vill ha i min ägo, men som får vänta några veckor. Bland annat dessa:



Och Majgull Axelssons Is och vatten, vatten och is plus Karolina Ramqvists Flickvännen icke att förglömma. Men där väntar jag på pocketutgåvan. Lars Noréns dagböcker hägrar också. Och Karolina Ramqvists När svenska pojkar började dansa klickade jag nyss hem från ett antikvariat.

Bokbegäret tar visst aldrig slut. Kan det vara regnet utanför fönstret som framkallar det här konsumtionsbehovet? Antagligen. För om solen sken skulle jag nog ligga på en äng och läsa eller käka långlunch på någon uteservering med en kompis. Och inte ha tid att drömma om bokshopping deluxe.

Kommentarer
Postat av: Catrin

Du måste absolut läsa Det var vi som var Mulvaneys. Vill du läsa mer av Oates tycker jag att Mitt i livet, Blonde och Våld - en historia om kärlek är de allra allra bästa, men de flesta är läsvärda. (du kanske redan har läst dem?) Jag har ej läst dagböckerna, men håller på med Dödgrävarens dotter just nu.



Efter att ha hört och sett henne på Kulturhuset i tisdags är jag ännu mer förälskad och imponerad av denna fantastiska författare!

Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Catrin: Åh, tack för tipsen! Blonde har jag självklart läst och flera andra av henne står olästa i bokhyllorna.Ska kolla upp våld och mitt i livet.



Ja, det finns en intervju upplagd med henne på svtplay just nu (sök bara på babel i svt play så kommer den), som jag såg. Tycker hon verkar vara en fantastisk person verkligen!

2009-07-13 @ 08:17:12

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback