Läs det här i midsommar!

Två väldigt typiska-för-bukowski-dikter tipsas om nu.

Här och här. Läs, läs. Underbart i all sin dekadens, eller vad man ska kalla det. Egentligen ska ju Bukowski läsas på engelska, som ovan, men översättningen av Bukowskis diktsamling är riktigt bra. Den heter Dikter för döende vilsna och döende veka stolta och sköna.

Själv håller jag som sagt på med en väldigt tjock roman som börjar arta sig. Efter att ha diskat och fräschat upp lite här hemma ska jag göra mysigt i ena soffhörnet med filtar och kuddar, fixa ett stort glas med kaffe och läsa i några timmar.

Är du ute efter tegelstenar i sommar? Riktiga roman-romaner, liksom? Då kan jag rekommendera:



Låt inte Sugars Harlekein-aktiga framsida skrämma er, det är en riktig roman med allt vad det innebär.

Jag har själv många tegelstenar som väntar på mig i sommar, bland annat Illusionisten, Jakten mot nollpunkten och Vindens skugga. Har ni några tegelstenar i läshögen?



Kommentarer
Postat av: Marita

Klart jag har tegelstenar men främst ska jag läsa ungdomsböcker som mina elever rekommenderat. Serien som filmen Twilight bygger på har en elev lånat ut till mig och tjejerna i tonåren är helt tagna så jag är nyfiken på vad som locker dem.

Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Marita: Vad härligt och fint att du som lärare läser böcker som dina elever har rekommenderat. Själv har jag inte gett mig på twilight-serien än, vet inte varför riktigt. Skriv om den i din blogg sedan så får man se vad du tycker vetja!

2009-06-20 @ 00:12:35

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback