Om bokcirklar och hur underbara de är

Just det, har ju faktiskt mött båda mina bokcirklar under de senaste två veckorna och jag vill verkligen rekommendera den aktiviteten. Om du inte har någon bokcirkel, skaffa en! Det är så trevligt att välja en bok, ses en gång i månaden och få vältra sig i litteratursnack under några timmar, med rara människor som är lika boktokiga som en själv.

Förra söndagen träffade jag min första bokcirkel. Vi hade denna gång läst Revolutionary road och sågs hemma hos Carina i bokcirkeln. Hennes katter och bokhyllor, plus det trevliga sällskapet gjorde det till en toppenkväll. Att alla gillar boken man valt kanske inte skapar så mycket diskussion men man får åtminstone beundra den ohämmat, alltid något.

Nu i söndags gick jag och min andra bokcirkel till Kung Carls hotell och åt en superlyxig brunch.  Vi hade läst Åtta procent av ingenting men hade där inte mycket att diskutera eftersom alla var rörande överens även när det gällde den boken. Alla gillade. Så vi pratade mer litteratur i allmänhet och utbytte boktips. Bättre kan det inte bli!

Men nog babblat om detta, min poäng är: Gillar du böcker, starta en bokcirkel. Samla ihop folk på jobbet, vänner eller i kommentarsfältet på någon bokblogg (exempelvis
bokhora som har många läsare, så gjorde vi).

Kommentarer
Postat av: Hundöra

Vilket bra tips! Jag och min kompis har försökt starta upp en bokcirkel, men våra andra vänner är inte lika litteraturintresserade. Nu har det tyvärr visat sig att hon har fullt upp nu i och med att hon snart ska gifta sig, men när det lugnar ner sig ska jag tänka på ditt tips! :)

Postat av: Jessica (ord och inga visor)

hundöra: Ja men gör det, det är so worth it och man får en massa fina boktips samtidigt! :)

2009-04-07 @ 15:44:21

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback