Poesikväll

I onsdags (tror jag det var, men tappar kollen på dagarna under långhelger) var jag och min vän Karin på poesikväll på Forum kultur i vasastan. Det var väldigt kul att bli inbjuden, särskilt som jag sällan går på sådana event (tyvärr). Särskilt kul var det eftersom Kristina Lugn var där och läste poesi. Jag tycker hon är så härligt befriad och älskar hennes självdistans. Först läste hon en dikt som var lite rolig, och när den var slut sade hon skämtsamt: "Och nu blir det lite allvarligt här", och skrattade till. Det är så det ska vara, inte så jäkla allvarligt och högtravande hela tiden.

En del av de andra poeterna förstod jag mig inte riktigt på, men det var väldigt kul att gå, mer sådant!

Kommentarer

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback