Apropå Bodil-vinsten

För ett tag sedan, så vann jag ju De från norr kommande leoparderna av Bodil Malmsten, mycket för att jag lovade att köra en Bodil-räd och läsa alla tre loggböckerna på raken. No worries, jag har inte glömt bort det. Däremot har jag en del recensions-ex och bokcirkelböcker som pockar på uppmärksamheten nu, så Bodil-räden tänkte jag faktiskt påbörja över jul. Då kommer jag sitta i en stuga uppe i Norrland, visserligen med många släktingar som nog vill prata. Men det känns som ett perfekt tillfälle att köra Bodil-räden. Jag kommer dock att parallelläsa hennes böcker med annat, men de ska läsas alla tre på raken. Vad sugen jag lär bli på att åka till Frankrike.


Dessa är de tre loggböckerna, som alla pryder mina hyllor:






Däremot vet jag knappt om jag gillar Bodil Malmsten, har tidigare läst Priset på vattnet i Finistère och blev inte superimponerad, men det var nog mest för att blommorna var så mycket i fokus hela tiden. Blommor rimmar inte med min boksmak eller personlighet. Men jag hoppas på att bli positivt överraskad, och om inte annat är det en konstupplevelse. Böckerna är ju så snygga.

Det kanske är någon mer som vill vara med?

Kommentarer
Postat av: Tekoppen

Hm, jag ska absolut fundera på saken! Fast då måste jag hitta alla tre på bibliotek samtidigt vilket kan bli knepigt. Även om idén med bokjulklappar till sig själv är ganska trevlig har jag nämligen för skral julkassa och för mycket oläst hemma. Men jag ska absolut hänga på om jag får chansen :)

Postat av: Alice

Jag har den första, aldrig läst... nu har jag en ursäkt. :)



Är det bara jag, eller släpper hon böcker typ hela tiden? s

2009-11-09 @ 08:18:32
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Tekoppen: lät komplicerat det där, men testa en av dem kanske? :)



Alice: Ja, då har du en ursäkt! Jag tror du har rätt i att hon släpper extremt mycket böcker...

2009-11-10 @ 21:07:57
Postat av: Lisa

Jag har den bruna och blå boken hemma nu! (lånat från bibblan på jobbet, men skulle vilja ÄGA, de är såå fina!)

2009-11-18 @ 16:28:24

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback