Ingen läsig helg (om att packa för mycket)

Den här helgen är jag på besök hos en fin vän i Sandviken. Det finns mycket annat att göra då än att läsa böcker, som att prata och dricka vin (och kolla på snyggis-Ola i Tusenbröder). Men jag har illamående-tuggummina redo för tåget imorgon så då blir det att läsa om Moa Martinson. Jag är redan irriterad på att Moa av så många kritiker har förminskats av ursäkten att hon "lärde sig skriva" av sin man Harry. Det är tråkigt att hon inte har kunnat uppskattas för den talangen hon själv bar på.

Kunzelmann & Kunzelmann är också nerpackad i väskan men den lär inte få någon uppmärksamhet. Ibland undrar jag vad det är som gör att man alltid packar för mycket läsning. Alltid, verkligen. Det måste vara så att man tror att en helg innehåller mycket mer tid än den faktiskt gör. Eller att man tror att man kommer orka läsa mycket längre än man gör precis innan sovdags. Däremot har jag läst lite i den och tycker att det verkar lovande. C-J Vallgren är lika snirklig och fängslande som vanligt i sitt språk.

Vi hörs imorgon kväll när jag är tillbaka i Stockholm. Då ska jag tipsa om två fantastiska böcker. Hoppas att ni har en fin helg!

Kommentarer
Postat av: Rödluvan

Nu kunde jag inte låta bli att längtansfullt bläddra lite i mitt eget ex av Kunzelmann & Kunzelmann, men den är reserverad för sommarläsning! Ska genast ställa tillbaka den på oläst-hyllan och plocka upp något annat.

Postat av: Magix Bokbabbel

Haha, även jag packar alltid ner för mycket böcker, precis som du säger, som om man tror att man plötsligt ska läsa flera timmar längre än vanligt före läggdags. MEN, förra vecksolutet tog faktiskt mina böcker slut, visserligen ganska i sista minuten av vistelsen men det hände! Där ser man! Ska fortsätta packa många böcker även i fortsättningen ;)

2010-04-18 @ 15:38:38
URL: http://bokbabbel.blogspot.com
Postat av: Förbipasserande som är ute och botaniserar bland bokbloggarna

Kunzelmann & Kunzelmann är fantastiskt. Själv packar jag för många böcker för att kompensera för den där hemska upplevelsen på charterresan förra året. På tredje dagen var tredje och sista medhavda boken utläst. Må det aldrig hända igen.

2010-04-20 @ 19:05:42
URL: http://skrivandet.se
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Rödluvan: Åh, vad fint att du sparar den till sommaren. Den är lite väl tjock att hinna läsa till vardags faktiskt men jag ska läsa den ändå nu. :)



Magix: Aha, ja när böckerna tar slut måste det bli en jobbig känsla. Själv ska jag nog försöka packa lite mindre till nästa resa, men vi får väl se hur det går. :D



Förbipasserande: Vad kul att den är fantastisk! Nej, se till att packa en masse om du varit med om det. Bättre att släpa hem några olästa än att inte ha något att läsa när det är precis vad man vill göra.

2010-04-21 @ 07:56:07

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback