O-läsigt värre men läspeppigt ändå

Värst vad jag segade ner mig plötsligt med att bokblogga. Och det har sina förklaringar. En del som inte hör hemma här, och en del hör ihop med att C-uppsatsen hela tiden pockar i bakhuvudet. Därmed inte sagt att jag pluggar C-uppsats så mycket som jag borde. Men läslugnet vill inte riktigt infinna sig som vanligt.

Däremot är jag sugen på att läsa en hel del. Och jag håller på med underbara Stalins kossor av Sofi Oksanen nu. Den kvinnan kan verkligen bemästra språket, jag blir helt fast när jag väl plockar fram boken. Kunzelmann & Kunzelmann får helt enkelt vänta på sin tur.

Detta är jag mest lässugen på just nu. Det kanske blir mer av en note-to-self så jag inte ska glömma bort mina längt, men jag kan passa på att fråga om ni har läst någon av dem?



Kerstin Thorvall blev jag sugen på alldeles nyss, efter att ha läst Bokmanias
välskrivna inlägg om just den boken. Ndrangheta-boken är jag sugen på mest för att italiensk maffia (och maffia generellt) intresserar mig väldigt mycket. Och varför någon vill läsa Patti Smiths självbiografi ska väl knappast ens behöva förklaras. Jag minns hur jag föll som en fura när jag var kanske 15 år och satt i bilen med pappa. "Lyssna", sa han och höjde volymen till sådär skämmigt högt så det säkert hördes ut. Det var Patti Smiths Horses han spelade. Alla de långa minuterna. Och sedan den dagen älskar jag hennes musik. Poesin har jag dålig koll på än så länge men självbiografin är ett stort måste.

Kommentarer
Postat av: Malin

Aah. Jag har "Just Kids" i bokhyllan! Längtar så mycket att läsa den att jag vågar knappt börja.

Postat av: snowflake

Vilken härlig pappa!:-)

jag ska läsa Patti nu i helgen, har jag tänkt. Och jag kan rekommendera hennes poesi också.

2010-04-28 @ 10:49:00
URL: http://snowflakesinrain.wordpress.com
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Malin: Åh vad härligt, jag känner igen känslan. Detsamma råder för mig med Fagerholms "glitterscenen" och Stridsbergs "darling river". Förväntningarna är liksom så höga att man knappt vågar läsa!



snowflake: Ja, pappa är riktigt cool när han är på det humöret. :D Jag har en stor bok som heter "the outlaw bible of american poetry" där jag vet att några patti-dikter finns. Ska nog ta och läsa dem direkt faktiskt.

2010-05-02 @ 16:32:51
Postat av: Anna

Det var många år sedan jag läste "När man skjuter arbetare" och fortsättningen, men jag minns att jag tyckte att de var VÄLDIGT bra!

2010-05-03 @ 10:17:33
URL: http://www.annasbokhylla.se
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Anna: Åh, vad kul!

2010-05-03 @ 22:41:27

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback