Elfte boktipsaren

Nu börjar det kännas fjantigt att kalla detta för sommartips. Man behöver trots allt både halsduk och kofta för att våga sig ut i huvudstaden för tillfället, vilket inte brukar vara ett kännetecken för sommaren. Så jag väljer att kalla det bara för boktipsare i största allmänhet. Det gör också att detta projekt kan återkomma då och då, när någon vill tipsa om böcker. Kul va?

Idag är det Boktokig som tipsar. I vanliga fall bokbloggar hon
här. Varsågoda, hennes text:



Mitt tips för en slapp sommardagsläsning är Persikosommar av Jodi Lynn Andersen. Det är en härlig bok om tre tonårstjejer. De är mycket olika personligheter. Det handlar om smarta men vilda Murphy, som har växt upp på en husvagnscamping med sin mamma. Det handlar också om hemskolade Birdie, vars pappa äger en konkurshotad persikoodling. Dessutom handlar det om Leeda, Birdies populära och rika kusin, som har en mamma som inte ser henne. De tre tjejerna lär känna varandra under sommarlovet, som de alla av olika anledningar tillbringar på persikoodlingen. Det här är en sådan där mysläsningsbok, som man bara inte kan låta bli att läsa och tycka om.

Kommentarer

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback