Tredje sommartipsaren


Har ni läst Joan Didion?

Idag gör Linda Skugge mig den äran att boktipsa. Hon behöver antagligen ingen närmare presentation men personligen kan jag säga att jag älskade hennes böcker när jag var tonåring och läste dem sönder och samman. Jag har för mig att Akta er killar här kommer gud och hon är jävligt förbannad, Saker under huden och Det här är inte en bok var mina absoluta favoriter. Jag och min vän Bea läste dem hundra gånger om och tyckte att Linda var det häftigaste man kunde vara. Numera bloggar Linda
här och driver en rad framgångsrika projekt som ni säkert känner till, däribland Vulkan. Här är hennes sommartips:

Jag tycker att alla borde läsa Joan Didions böcker. Främst Play it as it lays och A book of common prayer. Jag har letat i över tjugo år efter nån annan som skriver som hon men inte funnit. Hon har ett fullständigt magiskt språk som gör ont att läsa. Missa inte!

Kommentarer
Postat av: Illusionernas Blogg

Har bara läst hennes "Ett år av magiskt tänkande" men vill, och ska, läsa mer. Tack för tipset!

Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Illusionernas blogg: Jag har faktiskt inte läst ens den, är den bra?

2010-08-21 @ 22:42:13

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback