Här hittar du alla julklappstips du behöver!

Det absolut bästa att ge bort (och enligt mig - att få) är förstås böcker. Inte så oväntat att jag tycker så, kanske. Men som Bokbabbel nyligen skrev, så är det nästan omöjligt att pricka in de böcker som en bokoholist ännu inte läst. Här kommer i alla fall mina i högsta grad hemmasnickrade bokjulklappstips. Observera att jag själv inte läst alla böcker men har ganska stor koll på dem efter att ha läst mycket om de jag inte har läst.

Till bokoholisten:

Bokoholisten blir alltid glad för ett presentkort på adlibris/akademibokhandeln eller liknande. Eller en nätt summa pengar avsatt till att användas på antikvariat. Gick det att köpa presentkort på bokbörsen så vore det kanske optimalt, eftersom de har annat än det senaste.

Till den rara mormodern:



Till den punkiga kusinen:



Till den som älskar konst:



Till den läsande mamman:



Till den läsande pappan:



Till kompisen som bara läser ibland:



Till litteraturvetaren:


alternativt en ovanlig bok av en stor författare (gärna i snygg utgåva).

Till musikfantasten:



Kommentarer
Postat av: Marie

Vad kul, jag köpte Shantaram till min sambos pappa. Det kändes som en riktig pappa-bok, kul att du också tycker det.

Sen fick jag låna Patti Smith-boken igår av en kompis när jag pratade om Nancy Spungen.. åter igen ganska pricksäkert kategoriserat!

Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Marie: Haha, då har jag lyckats med andra ord. ;)

2010-12-21 @ 08:57:31
URL: http://www.ordochingavisor.se

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback