Läsrapport november

November blev en riktigt bra läsmånad, med både romaner och poesi. Tyvärr känner jag på mig att december inte kommer bli detsamma, då jag har två gigantiska tentor. En nästa onsdag och en den 18. De kommer ta upp det mesta av min vakna tid faktiskt. Blogga ska jag däremot göra desto mer. Nog om det. Dessa böcker läste jag i november:

Anna Karenina av Leo Tolstoj (läste ut i november, påbörjade i oktober)
Oppositionspartiet av Gun-Britt Sundström
På diabilden är huvudet proppfullt av lycka av Catharina Gripenberg
Erotisk politik av Jim Morrison
Det spelar ingen roll var blixtarna slår ner av Lukas Moodysson
Utrensning av Sofi Oksanen
Samla ull av Patti Smith
Inlåsta av Emma Donoghue

Åtta böcker totalt, varav fyra diktsamlingar. Precis som i oktober faktiskt!

Månadens bästa: Åh, omöjligt att välja. Jag har haft en underbar läsmånad med många fina och inspirerande läsupplevelser. Men kanske att Moodysson, Gripenberg och Oksanen sticker ut lite mer än de andra.

Månadens sämsta: Läslustmässigt så var helt klart Anna Karenina sämst men det var ingen dålig bok för det. De andra var bara så bra, helt enkelt.

Månadens överraskning: Att Utrensning var så överfantastisk överraskade mig faktiskt lite. Och att Inlåsta vände från en bok jag ville lägga ner direkt, till en sidvändare jag inte kunda hålla fingrarna ifrån. Den, som övriga obloggade böcker, ska få ett eget inlägg inom kort.

Månadens besvikelse: Slutet i Anna Karenina, som var mycket mer moraliskt 1800-tal än jag förväntat mig efter att ha spenderat 900 sidor (och i liten text) med boken.

Kommentarer

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback