Mer om gruppkramen

Det har pratats gruppkram lite här och där i bokbloggsvärlden efter att uttrycket använts i ett Babel-avsnitt på ett överlägset sätt om bokbloggarna (som faktiskt är såpass stora att de inte kan förbises). Jag håller inte med om gruppkramen i sig, eftersom det ofta uppstår diskussioner och oliktyckande i bokbloggarna. Det handlar om trevlighet och ett genuint gemensamt intresse, bara. Men det där har vi redan gått igenom färdigt.


Inte mina exemplar alltså. Men så fint att få tillskott bestående av underbara paret Martinson.

Nu vill jag bara visa hur fin den där gruppkramen faktiskt kan vara emellanåt. Det började med att jag gick på en fest i Vixxtorias
blogg utan att jag ens vetat om det. När jag surfade runt och läste ikapp mig i alla bokbloggar några dagar senare så såg jag att jag varit med på den virtuella festen, och pratat Moa Martinson. Festen i sig var ett väldigt roligt initiativ, och dessutom erbjöd Vixxtoria mig ett exemplar av Moas Kyrkbröllop. Jag tackade väldigt glatt ja och fick den på posten kort därefter. Så fint! Och nu har Tekoppen erbjudit mig ett exemplar av Harry Martinsons Aniara, som jag suktat så mycket efter på sistone. Och så ger Annika på alkb bort böcker och jag ska få Toffs bok av Kalle Dixelius.

Är inte det här gruppkramen när den är som bäst?

Kommentarer
Postat av: Tekoppen

Jo :) Gruppkram eller inte, det finns mycket kärlek och vänlighet bokbloggare emellan!

Postat av: Vixxtoria

Äsch, man vill bara bli av med sina gamla böcker för att få plats för nya. Total egoism, alltså ;-)



Kram på dig, Jessica!

Postat av: Jessica (ord och inga visor)

tekoppen: Ja, verkligen!



vixxtoria: haha, ja eller hur. ;) kram på dig med!

2010-12-02 @ 12:49:18
URL: http://www.ordochingavisor.se

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback