Inspirationspoesi



Läser ni någon poesi? Min poesiutmaning gäller ju fortfarande, ska blogga lite mer om den i dagarna. Men nu ska ju resten av kvällen förhoppningsvis ägnas åt Murakami!

Om det här inte är poesi, ja, då undrar jag vad poesi är:

Kriget med mig själv
Text: Joakim Thåström

Jag är den felande länken
Jag flyger B-femtitvå
Jag är en treackords-hora
Jag är hedning kom rädda min själ

Jag är från venus och mars
Extra Terrestrial
Jag är ett 3-D-monster
Jag är århundradets maskerad

Jag går på löpande band
Kamikazefilosofi
Din förlorade son & dotter
men det skiter vi i

Jag behöver en mun till för att kunna andas
ett hjärta till för att inte stanna
Jag behöver en mun till för att kunna andas
men jag är förlorad i kriget med mej själv

Jag är din smutsiga tvätt
Jag hänger runt på stan
Heavy metal-unge
En för alla och alla för en

Jag är högenergi
Jag är ersättningsbar
Miljonär utan en spänn
Jag är tjuv i mitt eget hem

Jag behöver en mun till för att kunna andas
ett hjärta till för att inte stanna
Jag behöver en mun till för att kunna andas
men jag är förlorad i kriget med mej själv

Jag är ett levande bevis
på en naturkatastrof
Min kropp är en rivningskåk
men jag är bättre än på Östermalm

Jag är ett levande bevis
på allt fel och allt rätt
Jag är en fulltankad HD`
och jag kan aldrig äta mig mätt

Jag behöver en mun till för att kunna andas
ett hjärta till för att inte stanna
Jag behöver en mun till för att kunna andas
men jag är förlorad i kriget med mej själv

Kommentarer
Postat av: snowflake

Jag sitter och väntar på att få hem en ny Frieda Hughes. Har moochat den, och den postades tydligen 31 januari, men oj vad tid det tar.


Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback