Ord och inga visor är tillbaka efter jullov!




Det blev en liten bloggpaus. Kanske behövde jag det för att ladda inför ännu ett bloggår. För nu känner jag mig på banan igen och rutinerna börjar återvända, med jobb och plugg. Dock tänkte jag ägna återstoden av kvällen åt att läsa lite till. De närmaste dagarna kommer många blogginlägg. Detta ska jag skriva om:

Vad jag fyndade på Modernistas julbazaar
Lite mer om min B-uppsats i litteraturvetenskap
(på efterfrågan!)
Sammanfatta vilka som var de bästa böckerna jag läste under 2009 (det blir svårt)
Tipsa om poesi för jag är väldigt poesiinspirerad just nu. Poesiutmaningen följer alltså med in i det nya året!
Berätta om hur jag löste mina julutmaningar (Selma Lagerlöf & Bodil Malmsten)
Skriva om de böcker jag läst sedan sist: Jag var en arier, Vindens skugga, Låt den rätte komma in och så Bodil och Selma som sagt.
Uppdatera ikapp med veckans boktips

Kul va? Hoppas att ni inte har tappat bort mig i internetvärlden under dessa veckor.

Men de viktigaste frågorna: Hur har ni haft det? Vad har ni läst? Imorgon ska jag gå upp tidigt och läsa ikapp mig i alla bokbloggar över en stor kopp kaffe. Det blir en härlig ledighetsmorgon, det.

Kommentarer
Postat av: Rödluvan

Äntligen! Som jag väntat på detta, varit inne och kollat nästan vareviga dag om en uppdatering kommit!

Själv har jag läst Möss och människor (steinbeck), Boktjuven (minns inte författarnamnet just nu) och Conan Doyles En studie i rött. Dessutom har jag läst om Tillsammans är man mindre ensam (Gavalda), denna fantastiska feel-goodroman om man är lika konstintresserad som jag. Hoppas på ett nytt fint bloggår, jag följer det med spänning!

2010-01-06 @ 02:21:22
Postat av: Magix

välkommen tillbaka! själv kom jag ganska långt i min julhög även om det ibland kändes som om det blev mest Sookie Stackhouse-böcker :P Men nu är den serien slut och jag ligger efter med recensioner samtidigt som jag försöker hitta någon fin pärla att inleda det nya bokåret med. Ja alltså, jag har läst ut två böcker redan, men de var tyvärr inga riktiga pärlor

Postat av: aidaho

Ååh äntligen!! Välkommen tillbaka!

2010-01-06 @ 17:46:23
URL: http://aidahopp.blogspot.com
Postat av: Anna S (Bokstävlarna)

Välkommen tillbaka!



Jag har hunnit läsa ganska mycket under julhelgen, precis som för Magix så blev det en hel del Sookie Stackhouse-böcker. Plus en ny storfavorit som det snart ska bloggas om! :)

2010-01-06 @ 19:36:31
URL: http://bokstavlarna.se

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback