Tar med Maja, Doris, Vladimir och Kerstin till landet

Ikväll åker jag ut till min pojkväns mammas lantställe och blir där någon vecka. Den stora frågan (förutom huruvida det är okej att gå helt svartklädd på landet mitt i sommaren - och svaret är ja) är förstås vilka böcker som ska packas med. Jag har skrivit tidigare om hur lätt det är att plocka med sig alldeles för många böcker, och flera av er verkar lida av samma syndrom. Rekordet slog jag nog när jag åkte till Amsterdam för några veckor sedan och packade tre böcker för tre nätter. Jag läste inte ens ut den första (som jag påbörjat innan resan).

Med landet är det förstås lite annorlunda. Själva tanken är väl att hinna läsa mer än vanligt och varva ner. Efter mycket om och men har jag bestämt mig för att dessa böcker får följa med (och ja - återigen är det säkert för många):





Jag tänkte plocka med mig två böcker till men får inse att det vore helt överdrivet. Jag ska ju självklart ha med mig den jag läser nu också - Ut ur skuggan av Jessica Kolterjahn (har börjat uppdatera Just nu läser jag och Läst tidigare i högermenyn här intill förresten). Så detta blir nog bra. Jag är så sugen på alla mina packade böcker. Det är sådana jag velat läsa länge men där läslängtet ändå inte mattats av. Har ni läst någon bok ur min bokpackning?

Jag har för övrigt semester i tre veckor nu, så hoppas på att hinna läsa ännu fler böcker än dessa. En del författardagböcker ligger till exempel och ser lockande ut här hemma. Det kommer antagligen finnas internet där jag är så det blir en del bloggande därifrån.

Vad packar ni med er för böcker i semesterväskan?

Kommentarer
Postat av: Anna S (Bokstävlarna)

Om jag hade haft semester i år så hade jag säkerligen också packat alldeles för många böcker till den. ;)

Jag planerar iofs att ta några dagar vid mina föräldrars sommarstuga snart, jag får försöka hinna med riktigt mycket läsning då.

Postat av: Lisa

Den efterlängtade semestern hägrar en vecka framåt så inga bokpackarbestyr än för mig, får återkomma till den saken!

En sak som dock är säker är att jag också alltid packar med mig för mycket läsning. För mig som är en långsamläsare (och ganska kvällstrött :P) skulle det räcka med en novell och det skulle ändå vara för mycket, haha :D

2010-07-10 @ 17:17:04
URL: http://ihyllan.blogspot.com
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Anna S: Haha, ja det blir lätt så! Sommarstugor är perfekta för läsning. :)



Lisa: Ja, återkom gärna :D

2010-07-18 @ 17:56:04
Postat av: Hanneles bok-paradis

Lessing är trevlig läsning.

2010-07-28 @ 15:28:50
URL: http://hannelesbibliotek.blogspot.com/

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback