Om sommarläsning

Tidigare år har jag peppat inför sommaren och tänkt ut vad jag ska hinna läsa. Nackdelen med det är bara att man kanske inte känner för att läsa just den eller den boken just då. Det blir liksom en onödig press. Och dessutom hinner jag aldrig läsa ut alla sommarböcker jag har valt, vilket gör det hela lite onödigt.

I sommar ska jag alltså bara plocka fram den bok jag för stunden känner för att läsa. Inga måsten och ingen press men förhoppningsvis en massa lästid. Hur gör ni med er sommarläsning? Listor, listor, listor eller mer spontant?

Nu sparkar mitt gästbloggprojekt snart igång också, så ni som har anmält ert intresse - håll koll på mailen!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Måsten och press är inget vidare, särskilt inte under semestern. Själv ska jag dock försöka beta av min galet stora "att läsa"-hög. En del böcker har legat där och samlat damm sedan i december!

Postat av: Tekoppen

Själv ser jag min lista mera som pepp :) Och lite vägledning.

2010-06-06 @ 19:41:47
URL: http://www.tekoppenstankar.blogspot.com
Postat av: Lisa

Läser alltid spontant! På sin höjd kanske jag bestämmer mig för nästa bok när jag är i slutet på den jag håller på med :)

Jag läser så sakta (jämfört med många boktokar och bokbloggare) så om jag gjorde en läslista skulle nog läsglädjen försvinna i jakten på att få böckerna lästa.

Ehh, du hänger med i mitt resonemang hoppas jag :P

2010-06-07 @ 14:07:44
Postat av: Anna S (Bokstävlarna)

Just under sommaren kan det vara ganska skönt att slippa läs-måsten och bara låta lusten styra.

Jag har iofs en ganska diger lista böcker som jag planerat läsa, men det är för att jag helt frivilligt har tänkt ha vampyrtema i bloggen hela sommaren. :)

2010-06-08 @ 20:22:01
URL: http://bokstavlarna.se
Postat av: Illusionernas Blogg

För typ första gången har jag ett sommarläsprojekt. Jag ska läsa Mobergs Utvandrar-serie och sedan Jens Liljestrands doktorsavhandling "Mobergland". Har kommit hälften igenom första boken och den är jättebra. Har du läst dom?

2010-06-09 @ 10:30:27
URL: http://illusionernasblogg.blogspot.com
Postat av: Anonym

listr listor listor OCH spontant! det ena behöver inte utesluta det andra. HAr gjort en lista som jag känner för nu - för att det är så kul att göra listor, har gjort en annan "vill-läsa-i sommar-lista" liksom en borde -läsa i sommar" och känner på mig att det blir som vanligt, dvs jag läser ut alla mina på gång och botaniserar sedan i hyllorna på landet, där det samsas klassiker, chick-lit, deckare och oväntade små pärlo

2010-06-09 @ 23:05:42
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Linnea: Ja, då vill du inte veta hur många år en del av böckerna i min attläsahög har legat där. :D



Tekoppen: Ja, det är lite pepp iofs!



Lisa: Ja jag hänger med i ditt resonemang. Känner väl också lite så nu när jag inte läser så mkt som jag brukar. :)



Anna S: Ja, det är en annan femma. Du kanske t. om lyckas få mig att bli sugen på en vampyrbok, vi får se!



Illusionernas: Nej, jag har faktiskt inte läst utvandrarserien men ser fram emot att läsa om den i din blogg. Har varit sugen på att läsa den länge, mycket eftersom den är en av få böcker som mina föräldrar alltid har sagt att jag måste läsa.



anonym: Det låter som en perfekt kombo!

2010-06-11 @ 10:04:09

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback