Note-to-self: Inte fler böcker på samma gång

Nu gör jag om ett gammalt misstag, som jag även har bloggat om tidigare: Läser flera böcker samtidigt. Visserligen är flera av dem skolrelaterade, men ändå. Det blir liksom som att jag dutt-läser några sidor i den ena och några i nästa och den tredje. Men jag kommer inte in i böckerna och kommer ingen vart i dem heller. Inte särskilt njutningsfullt.

Jag ska därför ägna ett par timmar nu åt att läsa ut en eller ett par av böckerna jag håller på med och satsar på att ha läst ut dem alla innan veckan är slut, så jag kan börja på en i taget igen. Att läsa ska inte vara ett stressmoment, även om det är skolrelaterat (inte om det är skönlitt åtminstone).

Det kommer alltså en del recensioner under återstoden av veckan!


Kommentarer
Postat av: Lilla O

Ser fram emot det! Här går det lite trögt, men å andra sidan får jag ju tid att skriva om de böcker jag faktiskt hunnit läsa.

Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Lilla O: Ja, men dåså, det är ju perfekt! förresetn, tack för blogg-till-wordpress-tipset du gav mig på twitter. jag behåller nog blogg.se ett tag till mest för bekvämlighetens skull. Pekar ju denna blogg till en .se-domän och det verkar allmänt krångligt att ändra på...

2010-03-09 @ 23:18:58

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback