Läslängt ur vårens utgivning

Jag har kollat igenom några av förlagens vårutgivning - en del av böckerna ser lovande ut. Dessa vill jag absolut läsa i vår:

Norstedts:
Promenaderna i Dalby Hage av Hanna Nordenhök
IQ84 av Haruki Murakami
(plus eventuellt Kajsa Grytts självbiografi)

Albert Bonniers:
Salome av Mara Lee
Underjorden av Malte Persson

Wahlström & Widstrand:
Döden & co av Lukas Moodysson (!!)
Mot ljuset av Elin Boardy
Efter honom, syndafloden av Per Planhammar
Repetitionen av Eleanor Catton

Särskilt glad är jag att Lukas Moodysson kommer med en ny roman - eller lycklig snarare. Jag har hittills läst en rad diktsamlingar av honom och har Vitt blod ännu oläst här hemma. Men jag blir alltid lika betagen av hans helt ojämförligt fantastiska språk och tycker dessutom om såväl Fucking Åmål som Tillsammans väldigt mycket. Mara Lees Ladies minns jag att jag tyckte mycket om så det blir spännande att se vad hon nu har skrivit. Och Haruki Murakami är Haruki Murakami, mer behöver man knappast säga. IQ84 verkar vara ett riktigt mastodontverk i två delar.

Har ni kollat upp vårutgivningen än, och vad ser ni fram emot att läsa?

Kommentarer
Postat av: Tekoppen

Åh! Hanna Nordenhök är bra!

Postat av: Jessica (ord och inga visor)

tekoppen: Har faktiskt aldrig läst ngt av henne innan!

2010-11-25 @ 17:47:44
URL: http://www.ordochingavisor.se
Postat av: Kaistine

Very interesting site, beautiful design, keep up the good work.

2011-04-02 @ 12:34:11
URL: http://kaistine.blogimagine.com

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback