Och vinnaren är... + en bit in i Room

... Spill av Siri Combuchen. Jag hade förstås hoppats på min älskade Darling river men är väldigt sugen på att läsa Spill också efter att ha läst lovande om den. Har ni läst den?

Ikväll har jag påbörjat Inlåsta (Room på engelska, mycket bättre titel) och fick sådant själs- och hjärtsnörp att jag var tvungen att avbryta läsningen. Alltså det var inte ens på ett bra-berörande sätt utan snarare ett ångest-hjälp-ta-mig-härifrån-sätt. Den är en bokcirkelbok som jag gick och akutlånade på biblioteket idag och som ska vara utläst inför bokcirkelträffen på torsdag. Hade det inte varit för bokcirkeln så hade jag nog lagt ner den redan nu, den är lite boats-aktig fast den är en roman (hittills). Och med mycket bättre språk. Men jag kämpar på ett tag och får se hur länge jag står ut. Har ni läst den?

Kommentarer
Postat av: Tekoppen

Alltså jag vet precis vad du menar. Den är riktigt pinam för mig, ett recex jag inte lyckas ta mig igenom. Det börjar nämligen bli riktgt spännande där jag är och jag får ont i magen av spänning =/

Postat av: Bokbabbel

Ja, på engelska. Inte är det ju direkt lätt läsning, men absolut värt det, jag tyckte väldigt mycket om boken!

2010-11-23 @ 09:24:22
URL: http://bokbabbel.blogspot.com
Postat av: Lisa H

Jag har inte läst men Room verkar verkligen hemsk. Men ändå bra. Efter vad jag läst i bokbloggar i alla fall :)

2010-11-23 @ 12:28:05
URL: http://ihyllan.blogspot.com
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Tekoppen: Ja, det är magontsspännande men jag tror ändå att jag ska läsa klart den, trots att jag nu inte gick på bokcirkeln idag.



Bokbabbel: Den växer under läsningen faktiskt.



Lisa H: Ja, den är verkligen hemsk, vill jag varna för.

2010-11-25 @ 17:47:28
URL: http://www.ordochingavisor.se

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback