Augustnomineringslycka

Det är väldigt dåligt på alla sätt och vis att blogga på arbetstid (men tekniskt sett återstår en minut av lunchen), så jag ska fatta mig så kort en ordochingavisor-människa bara mäktar med. Det är nämligen så att Darling river - en av de bästa böcker jag någonsin läst - är nominerad till Augustpriset.

Jag hoppas verkligen att Sara Stridsberg kammar hem priset. Visserligen har jag faktiskt inte läst någon (!) av de övriga nominerade böckerna, men jag håller på Sara ändå. Utan tvekan.
Här finns alla nomineringarna. Vem tror/hoppas ni vinner?

Kommentarer
Postat av: Rödluvan

Jag har faktiskt inte läst en enda av dem... Fast jag är mest sugen på att läsa Darling River (är ett fan av Lolita nämligen), så jag skulle också tycka det var roligt om den vann!

Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Rödluvan: Ja, läs den och så håller vi tummarna för att den vinner! :)

2010-10-20 @ 09:35:37
URL: http://www.ordochingavisor.se

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback