Bokbloggarnas litteraturpris



Som ni säkert vet har fina Breakfast Bookclub utlyst ett bokbloggarnas litteraturpris, lagom i prisregnets tider. Mellan Nobel-, August-, och tidningen Vi-priser kommer alltså en möjlighet för alla oss bokbloggare att göra vår röst hörd. Och jag vill så hemskt gärna vara med och rösta. Jag vet ju redan att Darling river blir min högsta nominering. Men sedan då? Det tar liksom stopp i hjärnkontoret. Mycket för att jag faktiskt inte har läst så mycket nyutgivet på sistone, förstås. Så jag får fundera lite till och se om jag kan vara med eller inte.

Men ni kan vara det.
Läs allt om priset här. Vilken bok tror ni vinner?

Kommentarer
Postat av: niclas

grymt! tack för tipsen. tidigare under dagen hade jag faktiskt kollat upp magisk realism lite, efter att ha läst förordet till svenska översättningen utav mästaren och margarita. är något av dina tips sådär alldeles särskilt bra?

Postat av: Jessica (ord och inga visor)

niclas: aha okej, sammanträffande! testa Hundra år av ensamhet, den är riktigt bra!

2010-10-28 @ 11:55:12
URL: http://www.ordochingavisor.se

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback