Ett litet steg för människan men väldigt stort för mig

Idag var jag och min käresta på biblioteket. Ja, ni hörde rätt. Jag som aldrig någonsin brukar låna biblioböcker släpade hem en hel hög med poesi. Vi var där häromveckan också, för kurslitteratur brukar jag faktiskt låna, det känns så onödigt att köpa. Då lånade min kille bland annat Fritt förfall av Birgitta Stenberg och Sot av Per-Eric Söder, som jag är sugen på att läsa. Idag lånade vi massor av böcker, så nu ska det bli läsafton här för mig hela kvällen. Dessa böcker kom vi hem med:

Mallarmé
Funderingar av Bengt O Björklund och Angelica Wiik
Danser bakom scenen av Einar Heckscher
Oskuldens tecken av Patti Smith
Motsols av Moa Martinson
Dikter 1940-1954 av Erik Lindegren
Samla ull av Patti Smith
Dikter av Sylvia Plath
Erotisk politik av Jim Morrison
På diabilden är huvudet proppfullt av lycka av Catharina Gripenberg

Paradiset är nära förestående som ni förstår. Jag skriver självklart om böckerna (i sjok förmodligen) när jag har läst dem. Och apropå det kommer alldeles strax en påminnelse om min poesiutmaning.

Kommentarer
Postat av: Economic Policy

Brilliant site. Cheers.


Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback