Läsning på landet

Strax ska jag iväg en sväng ut på landet. Det är väldigt efterlängtat eftersom det var längesedan sist. Jag har precis påbörjat Anna Karenina, som är den andra romanen jag valt i min tegelstensutmaning. Och vilken tegelsten! Föga anade jag att jag hade 900 sidor rysk societet att se fram emot. Hur jag nu inte kunde ana det, med tanke på att det har pratats om den i litteraturvetenskapen och på annat håll genom åren. Men tro det eller ej, jag har kommit in i boken och tycker att den är riktigt bra. Det bådar gott.

För säkerhets skull har jag också packat med mig Århundradets kärlekssaga av Märta Tikkanen och Ristat i damm av John Fante. Ifall jag behöver variation.

Vad läser ni i helgen?

Kommentarer
Postat av: Tekoppen

Tribadernas natt (P.O. Enquist), Mor gifter sig (Moa Martinsson) och en modern diktsamling som heter Men golvet har ingen mun (Linus Gårdfeldt)

Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Tekoppen: Åh, lät som en härlig läskombination!

2010-10-13 @ 10:56:16
URL: http://www.ordochingavisor.se

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback